Kaikki tapahtumat

Lola Cervant – Topophilia

Topofilia voidaan määritellä tunnepitoiseksi sidokseksi ympäristöön: henkilön henkiseen, emotionaaliseen ja kognitiiviseen siteeseen paikkaan. Termi tulee kreikan sanasta topos ”paikka” ja philia, ”rakkaus”. Näyttelyssä on sarja karttoja ja tekstiilejä sekatekniikkapiirroksia sekä tästä konseptista inspiroitunutta runoutta.

Sarjan toinen osa on esillä lokakuussa 2023 Galleria Musta Napassa.

Lola Cervant (Meksiko 1989) on muotoilija ja taiteilija, joka käyttää piirustusta välineenä käsitellessään naiseuteen ja maa-alueisiin liittyviä teemoja. Hänen päätutkimuskohteenaan on käsityön ja muotoilun vuorovaikutus yhteistyöprosessien ja taideperustaisten menetelmien avulla. Cervant keskittyy kestävyyteen ja perinteiseen tietoon. Tällä hetkellä hän työskentelee ja asuu Suomessa, jossa hän on Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnan tohtorikoulutettava ja Lapin Taiteilijaseuran hallituksen jäsen. Hän on pitänyt yksityisnäyttelyitä Meksikossa, Unkarissa, Slovakiassa ja Suomessa.

CV

Taiteilijan yhteystiedot: