Kaikki taiteilijat

Kaija Kiuru

Kuvataiteilija
Kaija Kiurun teokset ovat installaatioita, veistoksia, valokuvia ja ympäristötaidetta.

Kaija Kiurun teosten teemat liittyvät usein ihmisen ja luonnon välisiin suhteisiin. Kiurun teokset vaihtelevat pienistä ja herkistä teoskokonaisuuksista laajoihin maisemointitöihin. Teosten materiaalit ja tekniikat valikoituvat kulloisenkin idean mukaan.

Kaija Kiuru (s. 1959 Sodankylä) on opiskellut kuvanveistoa Lahden taideinstituutissa 1987–1991. Hän on suorittanut myös kuvataiteilijan AMK -tutkinnon ja filosofian maisterin tutkinnon pääaineenaan taidehistoria. Taideopintojen lisäksi hän on opiskellut ympäristönsuojelua ja ympäristökasvatusta. Kiuru on Suomen Kuvanveistäjäliiton ja Lapin taiteilijaseuran jäsen.

Yksityisnäyttelyitä

Suomen lisäksi Norjassa, Skotlannissa ja Tšekin tasavallassa.

Yhteisnäyttelyitä

Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä, Skotlannissa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa, Belgiassa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Kanadassa, Puolassa, Turkissa, Albaniassa ja Alankomaissa.

Teoksia kokoelmissa

Valtion taidekokoelma